Nie chodzi o wyczynowe ściganie się na wielokilometrowych dystansach, ale o zdecydowanie się na systematyczne, rekreacyjne bieganie. Uczynienie z niego podstawowej lub jednej z głównych form aktywności fizycznej, bez której nasz organizm nie będzie w pełni sprawny i zdrowy. Okazją, by zacząć biegać, jeśli oczywiście czujemy się na siłach, albo by rozważyć poważnie rozpoczęcie treningów może być IX Powiatowy Bieg Niepodległościowy, który 13 listopada odbędzie się w Brzezinach.

Uczniowski Klub Sportowy „LIDER”, działający przy Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Brzezinach – organizator biegu, któremu patronuje Starosta Powiatu Brzezińskiego, Edmund Kotecki – zaprasza do rywalizowania w kilku kategoriach wiekowych. Przewidziano biegi dziewcząt i chłopców na dystansach: 300, 600 i 1000 metrów, biegi kobiet i mężczyzn na dystansie 3000 metrów oraz bieg główny kobiet i mężczyzn na dystansie 10 kilometrów. Wszyscy uczestnicy niepodległościowego biegania będą startować z pasażu przy skrzyżowaniu ulic Konstytucji 3 Maja i Bohaterów Warszawy.

By uczestniczyć w rywalizacji na wybranej trasie trzeba zgłosić swój udział w imprezie u organizatora biegu. Można to zrobić jeszcze dziś i jutro mailowo (pisząc pod adres: w.sikorski10@wp.pl lub antonio5@interia.eu, telefonicznie (tel. 506-408-620; 607-937-487) lub osobiście (w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Brzezinach, ul. Konstytucji 3 Maja 5, uczniowie mogą zapisywać się też w swoich szkołach). Wydawanie numerów startowych 13 listopada od godz. 9.00, start do pierwszego biegu ok. godz. 10.45. Pogram biegu można znaleźć m.in. na stronie: http://promujelodzkie.pl/szczegoly/news/ix-powiatowy-bieg-niepodleglosciowy/.

Marek Kozakiewicz, specjalista rehabilitacji ruchowej z naszego szpitala radzi na łamach Brzezińskiego Informatora Samorządowego, jak przygotować się do biegania, jak rozpocząć treningi, jak biegać, by robić to bezpiecznie i nie zniechęcić się po kilku dniach do tej formy aktywności fizycznej.

Marek Kozakiewicz przypomina oczywiście o zaletach rekreacyjnego biegania. Jest to sposób na dostarczenie naszemu organizmowi niezbędnej dawki wysiłku fizycznego, który zmniejsza ryzyko chorób krążenia, cukrzycy, otyłości. Bieganie wzmacnia mięśnie i kości, zapobiega osteoporozie, poprawia samopoczucie, zdolności umysłowe. Nasz fizjoterapeuta mówi też, jakie inne formy aktywności fizycznej mogą podjąć osoby, które z różnych przyczyn nie mogą biegać. Obszerny wywiad z Markiem Kozakiewiczem w najbliższym wydaniu Brzezińskiego Informatora Samorządowego. Polecamy!