To bardzo ważne, bo dzięki temu inna osoba będzie mogła pójść do lekarza w zwolnionym terminie. To działa także w drugą stronę – kiedyś być może i my skorzystamy z w porę „zwolnionego” terminu badania czy wizyty u lekarza.

Przypomina o tym także Narodowy Fundusz Zdrowia, dodając, że na wizyty nie zgłasza się co 3 pacjent, wpisany na listę oczekujących. Nie odwołując wizyty niepotrzebnie wydłużamy czas oczekiwania innych na wizytę u lekarza czy wykonanie badania, tworzymy sztuczne,  puste kolejki w przychodniach i szpitalach.  NFZ informuje, że odwołanie wcześniej umówionej wizyty jest ustawowym obowiązkiem pacjenta (http://www.nfz-lodz.pl/dlapacjentow/aktualnosci/7082-nie-zapomnij-odwolac-wizyty-z-ktorej-nie-skorzystasz)

Odwołanie wizyty nie zabiera wiele czasu – w każdej prawie przychodni czy szpitalu można to zrobić telefonicznie. Wystarczy tylko o tym pamiętać, zmotywować się tym, że ktoś inny – może bardziej potrzebujący porady medycznej od nas – będzie mógł wcześniej iść do lekarza czy na badania.

Jeśli nie pamiętamy telefonu do przychodni czy szpitala, do których mieliśmy się wybrać, nie mamy dostępu do Internetu, można o te dane poprosić dzwoniąc do NFZ, gdzie czynne są całodobowe infolinie:

  • 801 002 275 – dla połączeń stacjonarnych
  • 42 299 92 75 – dla telefonów komórkowych i połączeń z zagranicy.